Otázky a odpovědi

Chcete se na něco zeptat? Potřebujete poradit?

Neváhejte! Napište svůj dotaz. Každý večer budu na dotazy odpovídat. Možná svým dotazem pomůžete i někomu jinému.

Otázky a odpovědi

Biofeedback

Datum: 16.07.2012 | Vložil: Zita M.

Paní Slávko, v Doučku používáte přístroj biofeedback. Jaké s ním máte zkušenosti? Skutečně hyperaktivním dětem pomáhá? Zita

Re: Biofeedback

Datum: 16.07.2012 | Vložil: Slávka

Máte správné informace. V Doučku používám mobilní přístroj Neuroset Junior. Skutečně může děti s ADHD naučit lépe se soustředit. Velmi ale záleží na pravidelném tréninku, takže je vhodné mít tento přístroj doma a používat jej každý den. Já jej mám jen jako doplněk, aby si děti vyzkoušely, jak jejich mozek funguje, co je potřeba dělat pro dobré soustředění a hlavně, aby poznaly, co všechno mohou zvládnout. Práce s Neurosetem je baví. Pokud se s rodiči domluvím na intenzivním tréninku, tedy na docházení do Doučka denně ve stejnou dobu nejméně dva týdny, má Neuroset skutečně dobrý vliv na zlepšení činnosti mozku v oblati soustředění.

Indigové děti

Datum: 06.06.2012 | Vložil: Yvetta

Dobrý den, jen tak pro zajímavost, jaký máte názor na "indigové děti"? Jsou to děti právě s ADHD, autismem a těmito problémy?

Re: Indigové děti

Datum: 06.06.2012 | Vložil: Slávka

Dobrý den, to je námět na delší diskusi, ale pokusím se odpovědět stručně. Možná časem někdo připojí i další názor. Nebráním se jiným, než vědecky podloženým tvrzením. Vždyť kde je psáno, že pouze učenci mohou mít pravdu. Myslím, že hyperaktivní děti, autistické děti a indigové děti nemusí spolu mít nic společného. Název indigové děti vznikl podle modré (indigové) barvy převládající v jejich auře. Tyto děti se často jeví jako hyperaktivní, nezvladatelné, svéhlavé a žijící ve vlastním světě, podobně jako děti autistické. Není to ale pravidlem. Proto každé hyperaktivní nebo autistické dítě nemusí být zároveň indigové. Je pravda, že dětí s některou ze specifických vývojových poruch chování a učení se rodí čím dál více a sama poznávám, že jsou to děti v drtivé většině velmi inteligentní a nadané. Těžko říci, zda to způsobuje hektická doba, do které se dnešní děti rodí, nebo zda jde skutečně o generaci "nových lidí", které mají za úkol posunout společnost na vyšší úroveň. Pokud to tak je, jejich úděl jim nezávidím. Mají svůj život těžší od samého počátku, protože málokdo je dokáže pochopit a často nenachází porozumění ani u svých rodičů. Přitom bychom se od nich možná měli učit. Možná vědí mnohem více, než my. Každou chvíli mne děti v učebně Doučka něčím ohromí a překvapí. Nejspíš bychom měli našim dětem více naslouchat, nechat je říkat vlastní názory a přemýšlet o tom, co říkají. Máme tendenci považovat řeči dětí za nesmysly, protože nám připadá, že přece nemohou mít více rozumu, než dospělí. Kde by ho vzaly, vždyť rozum jim musíme teprve dodat, že? Mám na to jiný názor, podložený zkušenostmi. Ale to je skutečně na delší debatu. Pokud by toto téma zajímalo i někoho dalšího, můžeme pokračovat :-)

Nechuť k učení

Datum: 04.06.2012 | Vložil: Martina

Denně se s naším synem dohaduji, aby si udělal úkoly, připravil si učení na další den a naučil se, co je třeba. Snaží se tyto povinnosti oddalovat, jak jen je to možné, často se k tomu dostane až večer, když už je unavený, mnohokrát i "zapomene" a úkoly si neudělá. Pak dostane poznámku nebo pětku, ale neřeší to. Snad mu to vůbec nevadí. Nemáte nápad, jak na něj?

Re: Nechuť k učení

Datum: 04.06.2012 | Vložil: Slávka

Tak to asi dobře zná mnoho rodičů. Pokud se váš syn navíc musí potýkat s ADHD, je pro něj psaní úkolů, příprava na vyučování a koukání do knížek činnost značně nepříjemná. Je nutné, aby se zklidnil a zkoncentroval. To právě mu ale dělá největší potíže. Navíc má možná zkušenost s tím, že vám přinesl napsaný úkol k podpisu a dostal vyhubováno za chyby nebo úpravu. Možná je kolem psaní úkolů neustálé napětí a stres. Samozřejmě, dítě by si mělo své povinnosti plnit. Dobře funguje zákaz jiné činnosti do doby, než budou povinnosti hotové. Například - počítač zůstane vypnutý, dokud nenapíšeš úkoly. Hyperaktivní dítě ale potřebuje čas na koncentraci, proto mu jej nabídněte. Například - za dvacet minut za tebou přijdu a pomohu ti s úkoly. Tento čas pak přesně dodržte. Jakmile se opozdíte, je koncentrace opět ta tam. Pokud si má klouček napsat úkol sám, dojděte ho za stanovených dvacet minut zkontrolovat a ujistěte ho, že například za půl hodiny se v pokoji opět zastavíte. I když je na jeho výtvor žalostné podívání, nepeskujte ho, ale najděte něco, za co ho můžete pochválit. Alespoň za snahu. Dítěti se pochvaly líbí. Časem bude jeho nechuť menší a bude se i více snažit, aby bylo pochval co nejvíce. Držím palce vám i jemu :-)

Přidat nový příspěvek